09105275196

خدمات ما

خدمات تجاری

در این بخش پس از بررسی دقیق پتانسیل‌ها، نیازها، خواسته‌ها و مواردی همچون SWOT مجموعه‌ی سفارش‌دهنده، مشاوره‌ها، راهکارها و تبیین سازی المان‌ها را مبتنی بر موضوع مخاطب‌شناسی انجام خواهیم داد. در نهایت و پس ارائه‌ی بینش و اطلاعات لازم به سفارش‌دهنده، محتوای جلسه را جمع‌بندی و طی یک پروپوزال کامل تقدیم خواهیم کرد.

بی شک باتوجه‌به وقایع اخیر کشور بر همگان واضح شد که یکی از رموز مهم موفقیت اتحاد و بهره‌گیری از چندین قدرت کنار هم هست؛ اما همیشه یکی از معضلات اساسی این موضوع، عدم تعریف منافع مشترک کافی و ایجاد ساختار درست همکاری است. این خود عامل اصلی شکست بسیاری از اقدامات گروهی و مشارکتی است.

در این بخش Think Tank با شناخت این عارضه و طراحی راهکارهای لازم برای آن، این خدمات را تعریف نمود. در این خدمات زمانی که دو یا چند کسب‌وکار یا هنرمند قصد دارند با به‌اشتراک‌گذاری پتانسیل‌های خود بر اساس طیف مخاطب هدف مشترک، اقدامات مشترکی انجام دهند، Think Tank ساختار و نحوه‌ی همکاری را به طور کامل طراحی می‌نماید. در ساختار مدنظر رعایت حفظ منافع تمامی طرف‌ها و بهره‌گیری هوشمندانه و بهینه از ظرفیت‌ها در اولویت اول می‌باشد.

برندسازی یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین کارهایی است که هر کسب‌وکار باید انجام دهد. برند بر دو المان استوار است: هویت فرد یا شرکت و مخاطب هدف آن.

اولین گام برای برجسته‌شدن برند، شناسایی مخاطبان و مشتریان هدف و بعد دسته‌بندی و اولویت‌بندی آنها طبق گستردگی است. پس از آن بایستی تحلیلی جامع از ایشان و تطبیق آن با شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… انجام شود و در نهایت آنالیز کامل رقبا؛ پس از انجام تمامی این اقدامات سندی کامل به سفارش‌دهنده توسط Think Tank ارائه خواهد شد که ایده‌ها و راهکارهای لازم را برای بهره‌برداری اصولی از این موارد تشریح نموده است. در این سند گستره‌ای از طراحی لوگو و گرافیک تا تحلیل بسترهای پخش وجود دارد.

سازمان‌ها و نهادهای مختلف خصوصاً آنهایی که مبتنی بر برنامه‌ریزی و چینش استراتژی و حتی تولید محتوا و آینده‌پژوهی هستند؛ به جز داشتن نیروهای اجرایی دقیق و حرفه‌ای نیاز به داشتن اتاق فکری قوی دارند به‌طوری‌که باید افرادی را داشته باشند که به‌دوراز کار اجرا با تمرکز بر روی آنچه رخ می‌دهد و آنچه می‌تواند رخ دهد تمرکز کنند. بر همین اساس همه کسب‌وکارهای موفق اتاق فکرهای قوی دارند. ما می‌توانیم از درون نیروهای همان شرکت اتاق فکری کارا ایجاد کرده، آموزش داده و رهبری کنیم تا بهترین ایده‌ها را در مسیر پیشبرد اهداف داشته باشند.

 

Think Tank در حال حاضر دوره‌های تخصصی زیر را به ‌صورت انحصاری برگزار می‌کند:

الف) کارگاه تخصصی پرسنال برندینگ (مختص مدیران، هنرمندان و مسئولین فروش).

ب) دوره‌ی مخاطب‌شناسی رسانه

ج) دوره‌ی مخاطب‌شناسی کسب‌وکار

در برگزاری این دوره‌ها Think Tank آمادگی مشارکت با مراکز و اساتید مختلف را نیز دارد.

همکاری ما با مخترعین به دو صورت خواهد بود:

الف)  محصول یا خدمت جدید طراحی شده را از حوزه‌ی CRM، تحلیل بازار، تحلیل مخاطب هدف و…. مورد ارزیابی کامل قرار داده و براین‌اساس نقشه‌ی راه اجرایی لازم را در اختیار ایشان قرار می‌دهیم.

ب) ایده‌ی محصول یا خدمت جدید، پیش از تولید به ما عرضه می‌شود و با عارضه‌یابی و تحلیل آن، نقاط قوت و تمایزات رقابتی جدید به آن اضافه می‌کنیم.

لازم به ذکر است لزوم حضور این خدمت در بین خدمات Think Tank ناشی از یک تجربه و یافتن یک عارضه در اکوسیستم نوآوری است؛ آنهم بی‌توجهی به بازار هدف است. اغلب مخترعان یا طراحان استارت‌آپ‌ها با دفاع از ایده‌ی خود مطرح می‌کنند که ما محصول یا خدمتی را با این مزیت‌ها عرضه کردیم اما چرا مورد استقبال عمومی واقع نشده؟

پاسخ خیلی ساده است؛ چرا که ایشان از دریچه‌ی چشم خود به ایده نگاه کردند نه بر اساس خواست و نیاز مخاطب. این دقیقاً همان دیدگاهی است که Think Tank قصد دارد در اختیار ایشان قرار دهد.

در رقابت با رقبای بزرگی که سال‌ها برای خود اعتبار و اعتماد فراهم کرده و بخش گسترده‌ای از بازار را به تصاحب خود درآوردند، بایستی دست روی المان‌هایی گذاشت که موفقیت را تضمین می‌کنند. یکی از این اقدامات نیچ سازی است؛ تولید محصول یا ارائه‌ی خدمت به قشر خاصی از مخاطبان و فعالیت تخصصی در آن زمینه. براین‌اساس نیچ سازی نیازمند تحلیل دقیق طیف‌های مختلف مخاطبان، سنجش بازار ارائه و تحلیل رقبا است. Think Tank در این بخش با طراحی نقشه‌ی راه دقیق کسب‌وکارها و هنرمندان را پشتیبانی می‌نماید.

بر همه‌ی ما واضح و مبرهن است که نقطه‌ی ختام فرایند عرضه‌ی خدمت یا محصول به مشتری، فروش است. اینجا دقیقاً همان بخشی است که بیشتر تعامل با مخاطب برقرار است و رعایت اصول حرفه‌ای مخاطب‌شناسی برای موفقیت در این امر، بسیار ضروری است.

در این خدمت Think Tank با ارائه‌ی آموزش‌ها، راهکارها و مشاوره‌های لازم به مدیران فروش کسب‌وکارها یا گروه‌های فروش تلاش می‌کند کاربردی‌ترین و مبنایی‌ترین نکات مخاطب‌شناسی را در قالب جلسات کارگاهی ارائه نماید. لازم به ذکر است خلاصه‌ی جلسات و راهکارها نیز در انتهای پروژه به ‌صورت مکتوب تقدیم خواهد شد.

با طراحی هوشمندانه‌ی گیمیفیکیشن می‌توان به‌راحتی مخاطب‌های بیشتری جذب و با بزرگ کردن قیف فروش آنها را به مشتری وفادار (افزایش نرخ تبدیل) و مشتری‌ها سابق را به خرید بیشتر ترغیب کند (افزایش نرخ بازگشت).

تیم Think Tank با دارابودن متخصصینی در حوزه‌ی مهندسی خلاقیت و ایده‌پردازی، بر اساس پتانسیل‌ها و نیاز کسب‌وکارها یا مجموعه‌های هنری، گیمیفیکیشن‌های کارآمد و کم‌هزینه را برای ایشان طراحی می‌کند.

بیزینس کوچینگ یک رابطه خلاقانه میان کوچ و مراجع است که تمام تمرکز آن بر روی هماهنگ‌شدن اهداف و ارزش‌های فردی و سازمانی می‌باشد. از این طریق می‌توان ارتقا و بهبود عملکرد افراد را رقم زد و به اهداف سازمان سفارش‌دهنده جامه عمل پوشاند. تفاوت کوچینگ با مشاوره در همین جاست و Think Tank می‌تواند در کنار ارائه‌ی خدمات مشاوره و پشتیبانی فکری سفارش‌دهنده، به کوچینگ مخاطب‌شناسی نیز بپردازد. این خدمت مبتنی بر هم فکری و موقعیت‌سازی برای سفارش‌دهنده است تا وی را به جواب‌های لازم برساند.

تبلیغات با تمام زیرشاخه، سبک‌ها و المان‌هایش، نیازمند استراتژی‌های دقیق، برنامه‌های کامل و کاربردی و از همه مهم‌تر مدیریت هزینه‌هاست.

بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات امری بسیار پرهزینه و پرریسک است. چه بسیارند مجموعه‌ها و افرادی که میلیون‌ها تومان بابت تبلیغات هزینه کردند اما گاها حتی بازگشت سرمایه نیز نداشتند که برسد به سود بیشتر!.

در تبلیغات بررسی چند سرفصل بسیار مهم و ضروری است:

الف) تحلیل، نیازسنجی، ذائقه‌سنجی و ارزش‌شناسی مخاطب هدف.

ب) دسته‌بندی و اولویت‌بندی مخاطبان.

ج) طراحی استراتژي تبلیغاتی کارآمد.

د) طراحی ساختار تبلیغاتی کارآمد.

ذ) تحلیل بسترهای پخش.

ر) زمان‌بندی صحیح اجرا و مدیریت بهینه.

بی‌توجهی به یک یا چند مورد از موارد مذکور به‌راحتی می‌تواند تبلیغات را به یک ضدتبلیغ جدی تبدیل کند. بر اساس این نیاز مهم در بازار تجاری، فرهنگی و هنری Think Tank می‌تواند صفر تا صد این تحلیل و خط‌مشی دهی را به ‌صورت کامل (البته بدون ورود به حیطه‌ی  اجرا) برای سفارش دهندگان طراحی و ارائه نماید.

از بندها و بخش‌های اصلی تمامی بیزنس پلن‌ها همین بخش است ولی متأسفانه کمترین توجه نیز به آن می‌شود. نهایت تدبیر برخی از افراد خرید نرم‌افزار CRM و کارکردن با آن است! این در حالی است که همان‌طور که مفصلاً شرح داده شد مخاطب‌شناسی و شناخت مشتری بدون تحلیل و آنالیز تخصصی بی‌معناست. ما نمی‌توانیم صرفاً باتکیه‌بر قالب‌سازی‌های نرم‌افزاری یا سرفصل‌های ده بیست سال گذشته با مخاطب امروزی که ذائقه‌ای فوق‌العاده سیال دارد، ارتباط برقرار کنیم.

در اینجا بیش‌ازپیش اهمیت کار مخاطب‌شناسی کاربردی و فعالیت Think Tank محرز می‌شود و به جهت رفع نیاز چنین اساسی در کسب‌وکارها Think Tank آمادگی مشارکت و همکاری را با ایشان دارا می‌باشد.

خدمات هنری

در این بخش پس از بررسی دقیق پتانسیل‌ها، نیازها، خواسته‌ها و مواردی همچون SWOT مجموعه‌ی سفارش‌دهنده، مشاوره‌ها، راهکارها و تبیین سازی المان‌ها را مبتنی بر موضوع مخاطب‌شناسی انجام خواهیم داد. در نهایت و پس ارائه‌ی بینش و اطلاعات لازم به سفارش‌دهنده، محتوای جلسه را جمع‌بندی و طی یک پروپوزال کامل تقدیم خواهیم کرد.

بی شک باتوجه‌به وقایع اخیر کشور بر همگان واضح شد که یکی از رموز مهم موفقیت اتحاد و بهره‌گیری از چندین قدرت کنار هم هست؛ اما همیشه یکی از معضلات اساسی این موضوع، عدم تعریف منافع مشترک کافی و ایجاد ساختار درست همکاری است. این خود عامل اصلی شکست بسیاری از اقدامات گروهی و مشارکتی است.

در این بخش Think Tank با شناخت این عارضه و طراحی راهکارهای لازم برای آن، این خدمات را تعریف نمود. در این خدمات زمانی که دو یا چند کسب‌وکار یا هنرمند قصد دارند با به‌اشتراک‌گذاری پتانسیل‌های خود بر اساس طیف مخاطب هدف مشترک، اقدامات مشترکی انجام دهند، Think Tank ساختار و نحوه‌ی همکاری را به طور کامل طراحی می‌نماید. در ساختار مدنظر رعایت حفظ منافع تمامی طرف‌ها و بهره‌گیری هوشمندانه و بهینه از ظرفیت‌ها در اولویت اول می‌باشد.

برندسازی یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین کارهایی است که هر کسب‌وکار باید انجام دهد. برند بر دو المان استوار است: هویت فرد یا شرکت و مخاطب هدف آن.

اولین گام برای برجسته‌شدن برند، شناسایی مخاطبان و مشتریان هدف و بعد دسته‌بندی و اولویت‌بندی آنها طبق گستردگی است. پس از آن بایستی تحلیلی جامع از ایشان و تطبیق آن با شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… انجام شود و در نهایت آنالیز کامل رقبا؛ پس از انجام تمامی این اقدامات سندی کامل به سفارش‌دهنده توسط Think Tank ارائه خواهد شد که ایده‌ها و راهکارهای لازم را برای بهره‌برداری اصولی از این موارد تشریح نموده است. در این سند گستره‌ای از طراحی لوگو و گرافیک تا تحلیل بسترهای پخش وجود دارد.

سازمان‌ها و نهادهای مختلف خصوصاً آنهایی که مبتنی بر برنامه‌ریزی و چینش استراتژی و حتی تولید محتوا و آینده‌پژوهی هستند؛ به جز داشتن نیروهای اجرایی دقیق و حرفه‌ای نیاز به داشتن اتاق فکری قوی دارند به‌طوری‌که باید افرادی را داشته باشند که به‌دوراز کار اجرا با تمرکز بر روی آنچه رخ می‌دهد و آنچه می‌تواند رخ دهد تمرکز کنند. بر همین اساس همه کسب‌وکارهای موفق اتاق فکرهای قوی دارند. ما می‌توانیم از درون نیروهای همان شرکت اتاق فکری کارا ایجاد کرده، آموزش داده و رهبری کنیم تا بهترین ایده‌ها را در مسیر پیشبرد اهداف داشته باشند.

 

Think Tank در حال حاضر دوره‌های تخصصی زیر را به ‌صورت انحصاری برگزار می‌کند:

الف) کارگاه تخصصی پرسنال برندینگ (مختص مدیران، هنرمندان و مسئولین فروش).

ب) دوره‌ی مخاطب‌شناسی رسانه

ج) دوره‌ی مخاطب‌شناسی کسب‌وکار

در برگزاری این دوره‌ها Think Tank آمادگی مشارکت با مراکز و اساتید مختلف را نیز دارد.

یکی از معضلات اصلی در دنیای موسیقی، اتکا به تجربیات گذشته، تکرارهای پیاپی و فضای بسته‌ی تصمیم گیرندگان آن است. در چنین فضایی اجرای برنامه‌هایی همچون نوآوری باز که بر اساس بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مجموعه‌های خارجی و مدیریت هوشمند و بهینه بنا شده است می‌تواند بسیار کارآمد باشد. در این خدمت Think Tank پس از شناسایی و تحلیل چالش‌های خواننده، با برگزاری جلسات متوالی نوآوری باز به حل مشکلات و ارائه‌ی راهکار برای هر بخش می‌پردازد. در نهایت خروجی‌های تهیه شده در طی جلسات مشاوره و همین‌طور طی سندی مکتوب تقدیم خواننده خواهد شد.

طراحی تقویم محتوایی مبتنی بر اصول تکنیکی سینمایی، تبلیغاتی و مخاطب‌شناسی یکی از پرطرف‌دارترین خدمات Think Tank می‌باشد. در این خدمت اعضای تیم با استفاده از ترفندها و تکنیک‌های مذکور و همین‌طور استفاده از ترندها به‌سرعت رشد برند سفارش‌دهنده کمک می‌کنند.

امضای رفتاری یکی از مهم‌ترین المان‌های پرسنال برندینگ هست. داشتن یک امضای رفتاری می‌تواند مهم‌ترین عامل در به‌یادسپاری شما در ذهن مخاطب باشد. از مثال‌های بارز این امضاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) عینک‌های رنگی محسن ابراهیم‌زاده

ب) سبیل بهنام بانی

ج) عبارت ((تمام)) با حرکت دست پوریا مظفریان

د) انگشتر در انگشت کوچک مهران مدیری

ذ) لبخندهای ثابت علیرضا طلیسچی

ر) کنش‌های متعاملانه ی داوران برنامه‌ی ((میدون)).

همان‌طور که می‌بینید این المان‌ها در ظاهر و استایل، گفتار و کنش هستند؛ در واقع مجموعه‌ای از امضاهای رفتاری را می‌سازند.

حال سوال اینجاست که برای طراحی این امضاها باید چه کرد و چرا اکثر امضاهای طراحی شده و همین‌طور طرح‌های پرسنال برندینگ شکست می‌خورد؟

پاسخ به این سوال چند بخش دارد:

الف) برای طراحی این امضاها بایستی هم شناخت عمیقی نسبت به مخاطب هدف و هم خود فرد داشته باشیم تا بر اساس خصایل اخلاقی دست به طراحی بزنیم.

ب) بسیاری از امضاهای طراحی شده برگرفته از شخصیت و خصایل فرد نیستند و همانند وصله‌ای ناجور به تن او زار می‌زنند؛ پس بایستی امضا متناسب باشخصیت و علایق فرد نیز باشد.

ج) امضاهای فردی باید در راستای کار فرد و جذاب برای مخاطب هدف وی باشد؛ پس داشتن تحلیلی عمیق از المان‌های زیبایی‌شناسی، جذابیت‌های بصری و… بسیار در این امر مهم است.

Think Tank با پشتوانه‌ی دانشی و تحلیلی خود برنامه‌ی پرسنال برندینگ جامعی را برای سفارش‌دهنده‌های خود طراحی و برای اجرای آن نیز هدایت‌های لازم را به انجام خواهد رساند.

پکیج‌های ویژه

پکیج صفر تا صدی مخصوص کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها بر اساس سطح نیاز متمایز ایشان و پتانسیل‌های موجود در Think Tank طراحی شد.

سطح رقابت بین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها علی‌الخصوص در کلان‌شهرها بسیار بالاست. ایجاد تمایزات رقابتی جدی و پرورش مشتری وفادار کاری بس دشوار است. براین‌اساس در این پکیج چندین برنامه‌ی جامع در حوزه‌های مختلف درون‌سازمانی، برون‌سازمانی و تبلیغات توسط Think Tank با استفاده از ظرفیت‌های سفارش‌دهنده طراحی خواهد شد تا چالش‌های پیشرو را دور بزند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد یکی از اصلی‌ترین معضلات استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های نوپای نوین عدم درک درست از بازار هدف ایشان است. در این پکیج سری برنامه‌های ویژه بر طبق ساختار کاری ایشان طراحی خواهد شد تا با صرف کمترین هزینه و مدیریت بهینه‌ی زمان به اهداف خود برسند.

خوانندگان همیشه به‌عنوان یکی از اقشار مهم و تأثیرگذار جامعه شناخته می‌شوند که حساسیت کاری بسیار بالایی دارند و مدیریت هنری و راهبری ساختار کاری ایشان اصلاوابدا کار ساده‌ای نیست. در بازه‌ی زمانی حدوداً سه سال گذشته و باتوجه‌به هم‌زمانی با شرایط کرونا و مسائلی ازاین‌قبیل، سیری در صنعت موسیقی ایران شروع شد که مبتنی بر تجربیات گذشته‌ی فعالین این عرصه و مبتنی بر سرگرمی بود. این ساختار توانست تااندازه‌ای موفقیت‌های خوبی نیز کسب نماید اما دو مشکل بر سر راه آن بود:

الف) خواننده‌ها و آثار در این سبک ماندگار نمی‌شدند.

ب) تمامی برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر آزمون‌وخطا بود.

این مشکلات تا شهریورماه سال جاری زیاد سد راه فعالین این عرصه نبود تا اینکه با شروع جریان اعتراضات گسترده و شروع انقلاب فرهنگی، بازی این صنعت به کل تغییر کرد. تهیه‌کنندگان و خوانندگان با چیزی مواجه شدند که در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. این بار حتی اجازه‌ی فعالیت‌های روتین (مانند دوره‌ی کرونا) را نیز نداشتند.

در اینجا بیشتر از گذشته لزوم حضور تیم تخصصی و داشتن اتاق فکری که علاوه بر پیشینه‌ی پژوهشی، آینده پژوهشی نیز داشته باشد احساس شد.

در این پکیج تمامی خدمات پشتیبانی فکری را طی چند فاز همکاری به ‌صورت جامع به خواننده ارائه می‌دهیم. این خدمات شامل: آموزش، مشاوره، چینش استراتژی، برنامه‌ریزی، تحلیل، حل مسائل، ایده‌پردازی و چینش راهکار و… خواهد بود.

مدیران میانی و مدیران ارشد باتوجه‌به شرایط کاری خاص، نیازمند پرسنال برندینگ قوی، قدرت مذاکره‌ی بالا، تسلط بر زبان بدن و… هستند؛ اما حجم دغدغه و مشغله‌های بالا، مانع از تمرکز روی این موضوعات می‌شود. اینجاست که حضور یک تیم مکمل فکری برای آنها می‌تواند راهگشا باشد.

Think Tank در حوزه‌ی برنامه‌ریزی و راهبری فرم حرفه‌ای و کاری مدیران، پکیج فعلی را طراحی نموده است تا با صرف کمترین زمان، بیشترین نکات کاربردی و ایده‌های مناسب در اختیار مدیران قرار گیرد و سیر موفقیت و کار ایشان را تسهیل و ارتقا بخشد.