داستان ما
معرفی Think Tank
شرکت “ایده پردازان رادان داتیس” با شماره ی ثبت 590295 و با شناسه ی ملی 14010705641 با نام تجاری Think Tank“ “بعد از حدود پنج سال پژوهش تخصصی در زمینهی “مخاطبشناسی” در تاریخ 5/10/98 به طراحی و سرپرستی سرکار خانم عطیه بابایی آغاز به کار کرد و در تاریخ 27/10/1400 به صورت رسمی ثبت و به شخصیت حقوقی مبدل شد.
این تیم از زمان شکلگیری تا به امروز با انجام فعالیتهای تخصصی؛ همچون: پشتیبانی فکری، ایدهپردازی، چینش استراتژی، طراحی راهکار، برنامهریزی، حل مسائل، مشاوره و… در حوزههای درون سازمانی، برون سازمانی و بازاریابی و تبلیغات با مراکز و کسبوکارهای گوناگونی همکاری داشته است.
همانطور که در بخش “خدمات ما” سایت هم ملاحظه فرمودید:
در بخش درون سازمانی به برنامه ریزی های لازم جهت آماده سازی بستر جذب مخاطب و تقویت مجموعه ی سفارش دهنده می پردازیم؛ به طور مثال برنامه ریزی برای سایت و صفحات مجازی سفارش دهنده، ارتقای کیفیت و ساختار خدمات یا محصولات سفارش دهنده، افزایش راه های تعامل مشتریان با مجموعه ی سفارش دهنده و… .
در بخش برون سازمانی مراکز و پتانسیل هایی که در راستای کار سفارش دهنده هستند را شناسایی و پس از تحلیل دقیق، برنامه ریزی های لازم را جهت اتحاد سفارش دهنده با ایشان انجام می دهیم (بازاریابی B2B). در این بخش هدف توسعه ی مجموعه ی سفارش دهنده و بهره گیری از پتانسیل ها و امتیازات سایر مجموعه هاست.
در بخش تبلیغات نیز با تحلیل دقیق جامعه ی مخاطب هدف مجموعه ی سفارش دهنده، برنامه ریزی دقیق و کاملی جهت تبلیغات هدفمند، اثر گذار و ماندگار انجام خواهیم داد.
پشتوانهی پژوهشهای متنوع تیم در حوزه مخاطبشناسی باعث کسب نتایج موفقیتآمیز و با بازدهی بالا در همکاری با سفارش دهندگان شده است.
دیباچه
نقطهی مشترک تمامی کسبوکارها (چه خدماتی چه تولیدی) مخاطب است. فرض کنیم کسبوکاری دارای بهترین محصول یا ارائهدهندهی بهترین خدمات باشد، اما مخاطبی وجود ندارد که حاضر شود برای استفاده از این محصول یا خدمات هزینه بپردازد؛ آیا آن کسبوکار موفق خواهد بود؟
بدون شک خیر.
به همین دلیل است که اساساً تمامی برنامهریزیهای لازم در کسبوکارها، اعم از بازاریابی، فروش، تبلیغات، مهندسی بازار و…. بر اساس خواست و نیاز مخاطب شکل میگیرد؛ چرا که مخاطب نقطهی نهایی همهی فعالیتهاست.
شما چه راهکارهایی را برای جذب حداکثری مخاطب و جلب اعتماد او در کسبوکارتان اندیشیدهاید؟
معمولاً هر زمان صحبت از مخاطب و افزایش فروش میشود، همه بهسرعت سراغ تبلیغات گسترده میروند.
این راهکار، گزینهی خوبی است اما کافی نیست! حال چرا؟
الف) مقطعی است. بعد از اتمام زمان تبلیغات فروش بهسرعت کاهش پیدا میکند و همهی تلاشها به باد خواهد رفت.
ب) تبلیغات فقط وظیفه دارد مخاطب را جذب کند و بعد رهایش خواهد کرد، اما آیا مخاطب مشتری ثابت برند شما خواهد شد؟ آیا تبلیغات آنقدر مؤثر هست که مخاطب نهتنها خودش مشتاق خرید از شما باشد بلکه دوستان و آشنایان خود را نیز به خرید از شما ترغیب نماید؟
ج) اگر بسترهای شما برای جذب مخاطب فراهم نباشد؛ به طور مثال از سایت و صفحات قوی برخوردار نباشید، بعد از جذب مخاطب میتوانید او را مشتری ثابت خود نگه دارید؟
داشتن مشتریان ثابت و ماندگار دارای سه شرط است:
1.جذب مخاطب
جلب اعتماد و ماندگارسازی او
وفادار سازی او (مخاطب برند شما را به دوستان و آشنایان نیز توصیه کند)
برای رسیدن به این هدف بایستی با یک نقشهی راه حرفهای و هوشمندانه، ابتدا بسترهای جذب مشتری را در کسبوکار خود ایجاد کنیم؛ دوم پتانسیلها و امتیازات مجموعهی خود را بالا ببریم، سوم راههای تعامل مخاطب با مجموعهمان را زیاد کنیم و در نهایت با تبلیغات هدفمند و هوشمندانه مخاطب را با برند خود آشنا کنیم.
((اتاق فکر ماهیتاً با هدف فکرسازی، ایدهپردازی، مشاوره، برنامهریزی، چینش استراتژیهای خرد و کلان و حل مسائل و موانع پیشرو در مراکز مختلف تجاری، فرهنگی، سیاسی و… تشکیل میشود)).
تیم دانشبنیان Think Tank نقشهی راه را برای شما طراحی خواهد کرد.