سالنوای موسیقی ایران: در دنیای امروز و جهانِ ارتباطات، مقولهٔ مخاطبشناسی به تخصصی مهم تبدیل شده است که علیالخصوص هنرمندان، برنامهسازان و تهیهکنندگانِ آثار هنری به آن توجه ویژهای دارند.
مخاطبشناسی که یکی از علوم میانرشتهای و از شاخههای مهم علومی همچون روانشناسی مردمشناسی، جامعهشناختی و … است در مقولههای بسیاری، کاربردهای مهم و اساسی داشته و دارد. اما جای خالی آن در تولیدات هنری، به خصوص در موسیقی ایران به شدت احساس میشود.
“مخاطبشناسی موسیقی” برای نخستین بار در مجموعهای دانشبنیان با عنوان “تینک تانک” مورد تحقیق و توجه قرار گرفته که در صورت حمایت از سوی اهالی فرهنگ و هنر، بیشک میتواند نتایج مهم و سودمندی برای آیندهٔ موسیقی ایران به همراه داشته باشد.